Skip to content

Ønsker du mer frihet til å drive med det du er god til?

Løsningen som får systemene dine til å snakke sammen finnes! En «bro» som informasjonen bare triller over, så du kan får mer frihet til å fokusere på jobben din og mindre på regnskap, faktura og tallmating!

– iizy har vært helt avgjørende for vår vekst!
Til sindig sørlending å være er Jonathan Røthe usedvanlig raus med superlativene. Han er ingeniøren som startet med utvendig renhold på si, men som nå driver en suksessfull bedrift i stadig utvikling. Røthe er daglig leder i Utvendig Renholds avdeling i Kristiansand og for hovedkontoret til bedriften. Han har som gründer vært med helt fra starten av og vet hva han snakker om når han beskriver deres leverandør av fakturaintegrasjon og hva de har betydd for ham og kollegaene.

– I begynnelsen var vi tre stykker og brukte flere dager i uken på fakturering, nå er vi 30 totalt, fakturerer mye mer, men uten å bruke tid på det. Bedriften sørlendingen leder, startet i Kristiansand og har etter hvert blitt landsdekkende med avdelinger i Rogaland, Sørlandet, Drammen, Oslo, Bergen, Trondheim, Innlandet og Østfold. Mens de hjelper kundene med å holde det rent der de ikke strekker til selv, sørger en skreddersydd løsning fra
iizy for at regnskapet nærmest går av seg selv.

Utvendig Renhold har et motto som sier «Ingen strekker seg lenger», noe de lever opp til med spesialutviklet utstyr og stort fokus på kundeservice.

Som navnet tilsier, har bedriften spesialisert seg på utvendig renhold. De løser problemer som andre ikke ønsker å ta tak i, da de selv har utviklet spesialutstyr som når der de fleste ikke kommer til.

– Jeg elsker å forbedre ting, at ting flyter greit for kunden, da flyter det greit for oss også, forteller Røthe. Og det var nettopp behovet for bedre flyt som gjorde at iizy dukket opp på radaren for sørlendingene.

Perfekt match
– Det var en regnskapsfører som først fortalte oss om iizy. Vi var i en situasjon der vi vokste ut av excel-ark og manuelle systemer. Vi brukte mye tid på å føre over data og vi lette etter ordresystem som var effektivt i bruk. Et system som kunne ta imot oppdragene som kom inn. Bedriften fant et effektivt system i USA som var bra, men det kunne ikke kommunisere med norske regnskapssystem. De tok dermed kontakt med iizy og matchen var et faktum.
Uten iizy ville vi mistet oversikten, administrasjonsarbeid ville tatt mye av vårt fokus, som igjen ville vært en brems for vekst. Og det er jo rett og slett kjedelig arbeid, ler Røthe.

Ting går som smurt når man har ett ordresystem, ett regnskapssystem og en bro imellom dem som knytter alt sammen, uten at man trenger å tenke på det!

Utvendig Renhold har blitt helt avhengig av integrasjonen. Den er et verktøy som befrir tid. Tid til vekst og tid til å bruke på å løse kundenes behov.

– iizy bidrar til at bedrifter slipper å ansette flere regnskapsfolk, selv ved betydningsfull vekst. Man kan spare både tid og penger, få en friere hverdag og mindre feil i fakturering. Sømløst, er en beskrivelse som går igjen, forteller Øyvind Bratlie i iizy. Han bekrefter det Utvendig Renhold opplever og forteller at de har et system som potensielt kan kutte vekk flere ledd i manuelle prosesser.

– Vi har skreddersydd en integrasjon for Utvendig Renhold for å optimalisere flyten til bedriften på best mulig måte, forteller Bratlie i det ti år gamle Stavangerselskapet iizy. iizy har i dag integrasjoner med over 200 forskjellige systemer innenfor fakturering og regnskap. De har lang erfaring med blant annet bransjesystemer, fagsystemer, regnskapssystemer og inkassosystemer.

– Vi har standarder som passer de fleste, men i noen tilfeller er det behov for å utvikle tilleggsløsninger/-funksjoner, så da bidrar vi gjerne med det. Utvendig Renhold har hatt en utrolig utvikling, det er alltid kjekt å se når kundene våre lykkes, sier Øyvind. Røthe er storfornøyd kunde i dag, men innrømmer at de var litt skeptiske i starten.

– Vi ønsket helst å ferdigmelde ordrene selv, vi var jo redde for at det skulle bli mye feil. Men integrasjonene fra iizy er gull verdt, vi merket raskt at dette funket! Det oppstod færre feil enn da man selv styrte. For oss betød dette mye frigitt tid, sier Røthe. Han forteller at hovedkontoret deres håndterer fakturering for 8 kontorer og i fjor lagde iizy 3800
fakturaer for dem.

-Iizy er tilsynelatende lik oss i forhold til viktigheten av god kundeservice. De bruker et språk vi forstår, og de er lette å nå. De er PÅ, vet hvor de skal og hva som skal til for å få ting til å fungere. Jonathan Røthe og kollegaene opplever iizy som hjelpsomme og fremoverlent, men det må da være en bakside her. Klarer iizy å levere alt de lover?

– Ja! De er tilgjengelige, løsningsorienterte, raske, kunnskapsrike og har peiling på det de holder på med! De har aldri lovet noe de ikke kan holde, Røthe høres svært sikker ut. Vi spør ikke mer.

Velg riktig regnskapssystem

Utvendig Renhold har valgt regnskapssystemet Tripletex og Røthe understreker gang på gang viktigheten av å velge gode systemer. De har selv opplevd effekten av å velge flere meget gode systemer til hver sitt bruk, kontra å velge et halvgodt system som dekker alt. Men da er det viktig at systemene snakker sammen.

-Tripletex og iizy er for Utvendig Renhold et winning team. Vi velger fra øverste hylle, det gir oss det vi er avhengige av. Vi velger regnskapssystem etter nivået vi selv ønsker å ligge på. Kundeopplevelsen er det viktigste og da er man avhengig av systemer som funker.

-Vi er veldig fornøyde med Tripletex. Alt er enkelt og forståelig, veldig effektiv og transparent. Man har full kontroll og det var lett å sette opp. Man kan gjøre mye selv, uten å trenge regnskapsfører. Det er penger spart. Smarte integrasjoner som sørger for sømløs flyt og frihet til å fokusere på sitt eget fag, spiller en viktig rolle i Utvendig Renholds vekst. -Man er aldri sterkere enn det svakeste ledd, konstaterer sørlendingen.

Se alle vår integrasjoner her