Fører du reskontro selv, men trenger en enkel løsning for å sende saker til ditt inkassobyrå? 

iizy har utviklet en løsning tilpasset ditt økonomisystem for å sende saker til inkasso på enklest mulig måte.

Hvordan fungerer det? 

Som kreditor logger du deg på iizy sin webportal, der åpne poster fra økonomisystemet ligger klart og oppdateres to ganger daglig. Du får opp en liste over fakturaer som ikke enda er sendt til inkasso. Det er mulig å velge filtrering slik at man får opp alle forfalte fakturaer, fakturaer som er forfalt med 7 dager eller fakturaer som er forfalt med 14 dager. Det er også mulig å velge om man vil vise alle bilagstyper (inkludert betalinger og kreditnotaer) eller kun fakturaer.

Du krysser enkelt av de fakturaene som skal overføres til inkassobyrået og trykker deretter på «Send valgte».

Dersom det er  fakturaer som av forskjellige grunner skal settes på vent, så kan man trykke på den røde stoppknappen for å fjerne disse fra listen. Disse vil da flyttes til en egen liste som heter «Stoppede fakturaer». Dersom en faktura likevel skal overføres til inkassobyrået på et senere tidspunkt kan man velge flytte den tilbake til inkassolisten.

I etterkant vil iizy hente kreditnotaer og betalinger fra økonomisystemet, og de som gjelder inkassosaker vil automatisk bli sendt til inkassobyrået. Løsningen fungerer godt både med Predator og Flexi-Soft.

Ved å trykke på lenkene «Overførte saker» og «Historikk» i menyen til venstre vil du få en oversikt over hvilke saker som allerede har blitt sendt til inkasso.

Hvordan settes det opp?

For at løsningen skal være oppdatert settes det opp en iizy fakturaintegrasjon med økonomisystemet. Dette gjøres via API eller ved hjelp av en lokal overføringsklient som kommuniserer med økonomisystemet. Ta gjerne kontakt for mer informasjon om hvordan dette kan settes opp mot ditt økonomisystem.

Hva koster det?

Drift/vedlikehold inkl. tilgang til websystem for overføring: kr 295 per måned
Etablering: kr 1 995